mie, Aug 23rd, 2017

5 sfaturi pentru mamele nedormite

Știm cum stă treaba cu mamele nedormite, așa că avem câteva sfaturi pentru tine:

Ai devenit mamă şi totul e minunat. Mai puţin starea de zombie în care te afli aproape toată ziua. Cel mic nu doarme mai mult de câteva ore legate, nici măcar noaptea, iar ţie ţi se închid ochii încă de la primele ore ale dimineţii. Ştii că e normal, te-a avertizat toată lumea încă de când erai însărcinată că aşa va fi, dar asta nu face lucrurile mai uşoare. Iată câteva sfaturi care să te ajute să treci mai uşor peste această perioadă.

1. Mănâncă sănătos şi bea apă suficientă

Chiar dacă nu prea ai parte de somn, oferă-i organismului tău celelalte lucruri de care are nevoie: apă multă şi hrană cât mai puţin procesată. Ştim că nu ai timp să găteşti, dar nu te îndrepta spre junk food. Mâncărurile foarte procesate îţi vor da pe moment un plus de energie, care durează însă foarte puţin, iar după aceea te vei simţi chiar mai obosită decât înainte. În schimb, cerealele integrale, legumele, nucile şi semintele îţi pot aduce un set complet şi echilibrat de nutrienţi, deci şi energie susţinută timp de câteva ore.

2. Dormi când doarme bebeluşul

Este cel mai bun sfat pe care ţi-l poate da cineva şi cel mai eficient, dar care de multe ori nu poate fi pus în practică. Pentru că e greu să spui „Stop!” şi să adormi la unele dintre cele mai ciudate (pentru tine) ore. Aşa că, dacă îţi este peste mână să dormi deodată cu cel mic, alege să faci în acest timp un lucru (unul singur!) care să te pună pe picioare. Nu alerga între vase nespălate, haine ude care zac în lighean sau cel mai recent episod din serialul tău preferat. Nu vei reuşi oricum să le faci pe toate iar asta te va demoraliza şi mai mult. Găseşte în schimb o activitate care te-ar ajuta să te simţi mai bine. Poate fi un duş mai lung, un telefon dat unei prietene sau, de ce nu, chiar spălatul vaselor de care nu mai încapi în bucătărie. Totuşi, dacă reuşeşti să adormi şi tu deodată cu cel mic, acest lucru te va ajuta mult.

3. Fă mişcare şi socializează

Ştiu că după doar 3-4 ore dormite pe noapte, şi acestea nici măcar legate, nu-ţi mai arde de exerciţii. Dar mişcarea este totuşi o idee bună. Indiferent că este vorba de alergare uşoară, câteva minute de pilates sau o plimbare mai lungă, puţină mişcare îţi va creşte nivelul de energie. Iar dacă ştii că „suferi” zilnic de câteva ore în care nivelul tău de energie este la pământ, programează-ţi din timp diverse activităţi pentru acele ore. O plimbare în parc alături de alte mame sau un drum până la magazin te vor forţa să ieşi în lume şi să interacţionezi, schimbându-ţi starea de spirit, în loc să stai bosumflată şi cu ochi cârpiţi de somn acasă.

4. Lasă deoparte calculatorul sau televizorul

Evită să stai la televizor, la calculator sau chiar să butonezi pe telefon înainte de culcare. Expunerea la lumina albastră seara sau pe timpul nopţii păcăleşte organismul să creadă că este dimineaţă, inhibând producerea de melatonină din creier, iar din această cauză vei adormi mai greu.

5. Cine e bufniţa şi cine e cocoşul?

Unele persoane sunt mai eficiente dimineaţa, altele seara, la fel cum unii părinţi pot sta treji până la 11-12 noaptea iar alţii „pică” la ora 21. Vorbeşte cu partenerul tău şi stabiliţi împreună un program, în funcţie de ritmul fiecăruia. De exemplu, poate sta tatăl cu bebeluşul seara, astfel încât tu să te bagi în pat pe la ora 20, iar apoi să te trezeşti tu (chiar dacă asta înseamnă peste 2-3 ore) pentru a-l hrăni, schimba sau alina, iar celălat părinte să doarmă până dimineaţa. Sau poţi sta tu până mai târziu cu bebeluşul iar dimineaţa devreme, după prima masă de lăptic, tatăl să-ţi mai dea răgaz măcar o oră-două să stai în pat, înainte de a pleca el la serviciu.

sursa: www.totuldespremame.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>