5 trucuri pentru recuperarea dupa nastere – Sunt Gravida
vin, Mai 4th, 2018

5 trucuri pentru recuperarea dupa nastere

Perioada de recuperare dupa nasterea unui copil este adesea una despre care nu te informezi suficient inainte ca ea sa apara. Preocupata de sarcina si de nastere, poti uita ca saptamanile si chiar lunile care urmeaza venirii pe lume a bebelusului vor fi delicate. Pentru a reusi sa iti revii fizic si emotional cat mai rapid dupa nastere, ia aminte la cateva trucuri utile pe care le poti pune in practica!

Fii pregatita pentru o recuperare mai lunga de 6 saptamani

Se spune ca sunt necesare doar 6 saptamani pentru ca organismul tau sa isi revina dupa nasterea pe cale naturala. Chiar daca este foarte posibil sa fie astfel, fii pregatita si de eventualitatea in care recuperarea ta ar putea dura ceva mai mult.

Nu este nimic anormal in faptul ca organismul tau, care s-a pregatit timp de 9 luni pentru venirea pe lume a bebelusului, are nevoie de o perioada mai lunga de recuperare. Vanataile, umflaturile, ranile de pe urma epiziotomiei si muschii vaginali s-ar putea vindeca in mai mult de 6 saptamani. Cand nasterea s-a facut prin cezariana, timpul de recuperare este de minim 12 saptamani.

Prin urmare, pentru inceput, inarmeaza-te cu multa rabdare si accepta ca disconfortul resimtit este firesc, dar ca, treptat, se va estompa si va disparea complet.

Odihneste-te suficient

Una dintre problemele suparatoare in prima perioada dupa nastere va fi lipsa acuta a odihnei. Nevoia de a alapta bebelusul o data la cateva ore poate duce cu usurinta la instalarea oboselii cronice, in situatia in care nu ai suficient de multa grija de tine.

Cea mai importanta regula de care sa tii cont este aceea de a dormi ori de cate ori doarme si puiul tau. In acest fel, vei reusi sa iti recapeti si sa iti mentii echilibrul emotional, care are mari sanse sa fie zdruncinat de schimbarile majore din viata ta si de oboseala in exces.

Mananca sanatos

Alimentatia ta dupa nasterea bebelusului va trebui sa fie una sanatoasa atat pentru ca recuperarea ta sa fie cat mai rapida, cat si pentru a-i oferi substantele hranitoare necesare celui mic. Din meniul zilnic nu ar trebui sa lipseasca, asadar, fructele si legumele proaspete, alimentele cu un continut ridicat de proteine (precum branza) si alimente bogate in amidon (paine, paste, orez).

In ceea ce priveste aportul de lichide, retine ca este foarte important sa consumi o cantitate cat mai mare, in special in perioada in care alaptezi. Evita, insa, bauturile pe baza de cofeina. Preferabil ar fi sa bei foarte multa apa, sucuri naturale diluate, ceaiuri din plante si bauturi pe baza de lapte.

Regleaza tranzitul intestinal

Dupa nasterea bebelusului, este foarte posibil sa experimentezi dificultati in a avea scaun, din cauza tranzitului intestinal lent determinat de hormoni precum progesteronul si relaxina. Pentru a combate neplacerile de acest tip, consuma fructe si legume, plus alimente bogate in fibre, dar si multe lichide.

Pentru a evita problemele si durerile, tine o bucata de hartie igienica in zona sensibila a perineului ori de cate ori ai scaun. Daca te confrunti cu instalarea constipatiei, respiratia profunda si exercitiile care pun in miscare musculatura stomacului vor contribui la stimularea intestinelor.

Intareste muschii pelvieni

Nevoia de a urina frecvent, dar si incontinenta urinara sunt alte probleme ce pot aparea in perioada de recuperare dupa nastere. Neplacerile sunt determinate de excesul de fluide din organism care trebuie eliminat, respectiv de slabirea muschilor vezicii urinare.

Pentru a scapa de acest tip de probleme, poti practica exercitii de intarire a muschilor pelvieni, cei care te ajuta sa opresti voluntar fluxul de urina. Exercitiile sunt simple si nu presupun decat contractarea si relaxarea muschilor in cauza in mod regulat.

Pentru ca rezultatele sa fie notabile, este important sa perseverezi, mai ales deoarece, intr-o prima faza, nu vei remarca nicio imbunatatire. Retine ca exercitiile destinate intaririi muschilor contribuie la imbunatatirea circulatiei in zona, fenomen care ajuta la refacerea tesuturilor pelviene. Mareste treptat numarul si frecventa exercitiilor pe masura ce te simti tot mai confortabil.

sursa www.copilul.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>