mie, Aug 30th, 2017

Cat am voie sa ma ingras in timpul sarcinii?

Vad in jurul meu multe femei care isi doresc copii, dar care isi pun intrebarea Cat am voie sa ma ingras in timpul sarcinii? Multe dintre ele nu stiu ca ceea ce „pui pe tine” vreme de 9 luni va disparea tot in acelasi interval de timp si ca alaptarea ajuta la topirea depunerilor de grasime. Grasimea din timpul sarcinii este grasimea buna de care nu trebuie sa fugim!

  1. In primul rand este bine sa te ingrasi in timpul sarcinii, grasimea acumulata in timpul sarcinii lucreaza in favoarea ta si a copilului tau. Femeile care se infometeaza de frica unei greutati excesive risca sa dea nastere unor copii mici si bolnaviciosi care  pot necesita zile de ingrijire in plus sau chiar pot prezenta probleme grave neonatale.
  2. In al doilea rand, este bine sa stii cum sa te ingrasi ca sa poti sa te bucuri si de o sarcina „usurica”. „Sa mananci pentru doi” nu inseamna sa iti dublezi portiile de mese; de fapt, recomandabil ar fi sa mancati cu aproximativ  300 de calorii mai mult decat o faceti in mod obisnuit. Mancati bine, nu mult!
  3. Si nu in ultimul rand, mai important este ceea ce mananci decat cum si cat o faci. Asigurati-va ca mancarea este nutritiva, plina de grasimi bune, si nu de junk food ori in exces de zahar.

Specialistii spun ca numarul „ideal”  de kilograme in sarcina nu exista, asa cum nu exista nici gravida ideala. Totul depinde de kilogramele de la care pleci la inceputul sarcinii, de statura gravidei si de organismele atat de diferite de la gravida la gravida. Dr. Mihaela Bilic dedica un capitol special gravidelor in cartea sa „Sanatatea are gust” unde afirma „ca o femeie de talie medie ar trebuie sa castige in timpul sarcinii intre 11 si 15 kilograme, o femeie slaba poate ajunge si la 20 de kilograme, iar o femeie supraponderala nu ar trebui sa depaseasca limita celor 10 kilograme.”

Ce reprezinta „grasimea din sarcina”?

Repartizarea kilogramelor se poate face astfel: sanii vor cantari aproximativ 1 kg, volumul de lichide 2 kg, placenta aproximativ 2 kg, greutatea copilului intre 2,5 si 4,5 kg, marirea uterului 1kg si depozitele de grasime de la 3 kg in sus, depinzand si de indicele de masa corporala. In primul trimestru „se depun” maximum 10% din numarul kilogramelor finale, ultimele doua trimestre fiind cele importante in cumulul de grasime buna.

Ce sa mananc si de ce ma feresc?

Aportul de glucide este esential in sarcina, asa ca nu te feri de carbohidratii din cereale, legume, verdeata, fructe. Proteinele de origine animala sunt necesare pentru dezvoltarea fatului, asa ca ouale, carnea, fasolea, lintea, porumbul si branza trebuie sa se regaseasca zilnic in meniul tau. Mare grija la carnea cruda, ouale, laptele si pestele crude.

Acizii grasi pe care organismul nostru nu ii sintetizeaza se gasesc in peste, semintele de in, uleiuri vegetale. Vitaminele (C, D, B12, acidul folic)  si mineralele precum calciul si fierul se sintetizeaza mai bine in organism daca sunt consumate din alimente zilnic.

Marile NU-uri din timpul sarcinii sunt consumul excesiv de alcool care duce la risc de malformatii congenitale sau mai tarziu de sindrom ADHD si tulburari ale sistemului nervos, consumul excesiv de cafea si alimente care contin cafeina care pot provoca avort spontan.

Consumul de droguri, dietele, fumatul sunt si ele interzise in timpul sarcinii.

sursa: www.totuldespremame.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>