Cele mai hrănitoare piureuri pentru bebeluși – Sunt Gravida
lun, Oct 1st, 2018

Cele mai hrănitoare piureuri pentru bebeluși

Începând cu vârsta de 6 luni este momentul să introduci mâncărurile solide în diversificarea alimentației copilului tău, iar cea mai ușoară modalitate de a face acest lucru este cu cele mai hrănitoare piureuri pentru bebeluși.

Dacă ai temeri, întrebări sau nu știi ce schemă ar trebui să urmezi, îți recomandăm cartea Diversificare naturală, pe care o găsești aici.

Fiecare bebeluș este diferit și nimeni nu îți poate spune cum va fi această experiență pentru el. S-ar putea să aibă nevoie de o perioadă pentru a se obișnui cu diferitele texturi și gusturi, dar cele mai nutritive piureuri pentru bebeluși îți vor face munca mult mai ușoară. Folosește lapte matern sau apă pentru a ajunge la textura dorită.

Nu adăuga sare, deoarece rinichii bebelușilor nu pot face încă față. Nici zahărul nu este recomandat bebelușilor sau îndulcitorii artificiali, deoarece aceștia pot încuraja dependența de dulce a celor mici. De asemenea, alternează piureurile cu cereale și alte preparate recomandate pentru pragurile de vârstă ale copiilor.

Piureuri pentru vârsta de 4-6 luni

La această vârstă, este recomandat ca masa piticului tău să fie preparată cu un singur ingredient, potrivit pentru vârsta sa. Printre recomandările pediatrilor se numără piureurile de avocado, banane și cartofi dulci. Aceste preparate sănătoase și hrănitoare sunt perfecte la începutul diversificării, deoarece sunt ușor de înghițit și bogate în vitamine, minerale, grăsimi și alte substanțe nutritive perfecte pentru creșterea bebelușilor.

Iată ce alte piureuri îi mai poți oferi la această vârstă:

  • piureuri de legume: dovleac, păstârnac, morcovi, dovlecei, fasole păstăi, mazăre, broccoli;
  • piureuri de fructe: mere coapte, pere, mango, papaya.

Piureuri pentru vârsta de 7-9 luni

Din momentul în care cel mic începe să se obișnuiască cu piureurile de fructe și de legume, este timpul să introduci noi arome și texturi. Mai ales fructele și legumele care erau mai greu de digerat de către piticul tău până la această vârstă. Printre acestea se numără:

  • piureuri de legume: cartofi,  sparanghel, sfeclă, fasole neagră, spanac sau conopidă;
  • piureuri de fructe: piersici, mango, afine, ananas, kiwi, pepene.

Alimentele pe care le poți zdrobi cu furculița cu ușurință și pot fi consumate și de către tine crude, le poți transforma într-un piure delicios. Însă sparanghelul sau fasolea neagră trebuie gătite, pentru a fi consumate de către bebeluși. Poți face și combinații de ingrediente pentru piureuri, precum banane cu afine, amestecate cu iaurt. Nu uita să scoți semințele fructelor, pentru ca cel mic să nu se înece (de la pepeni, kiwi).

Atunci când introduci un ingredient nou în alimentația copilului, este recomandat să introduci la diferență de câteva zile, pentru a observa dacă bebelușul tău este sau nu alergic la acel aliment. Vei putea izola alimentele care i-ar putea declanșa o reacție adversă. Începe cu o cantitate foarte mică din alimentele de mai sus și nu îi oferi înainte de a împlini vârsta de 4-6 luni.

sursa www.totuldespremame.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>