Fitness pentru gravide – Sunt Gravida
mie, Ian 10th, 2018

Fitness pentru gravide

Mentinerea unui tonus fizic si psihic bun usureaza atat sarcina cat si nasterea. Aceasta opinie s-a impus in dauna celei conform careia femeia gravida trebuie sa se odihneasca mult, sa doarma si sa manance cat pentru doi.

Beneficii fitness in sarcina

Fitness-ul le ajuta pe femei sa-si pastreze frumusetea si in timpul sarcinii. Exercitiul fizic adecvat imbunatateste tonusul muscular, dar si aspectul fizic. Asociat cu masajul previne aparitia varicelor, edemelor, vergeturilor. Exercitiile vizeaza si corectarea tinutei, in vederea menajarii coloanei vertebrale, care este foarte solicitata in timpul sarcinii.

Exercitiile aerobice si de respiratie pregatesc gravida pentru nastere, prin insusirea tehnicii de coordonare a ritmului respiratiei. Efortul fizic se face mai ales pe expiratie, spre deosebire de fitness-ul normal, in care efortul se face pe inspiratie. Este, de fapt o pregatire a gravidei pentru a se implica activ in procesul nasterii, pentru a pastra autocontrolul in acele momente.

Astfel, travaliul va fi mai scurt si mai putin dureros, deoarece gravida invata sa-si contracte adecvat musculatura implicata in procesul nasterii. De asemenea, scade riscul de rupturi la nivelul perineului si al aparitiei hemoroizilor.

Recuperarea post-natala este mult mai rapida la femeile care si-au tonifiat musculatura perineala.

Fitness-ul ajuta gravidele sa-si mentina si greutatea optima. Aceasta creste in medie cu 12-15kg.

Cum se face fitness in timpul sarcinii

Exercitiile sunt indicate in functie de conditia fizica dinaintea sarcinii. Daca gravida are o conditie fizica buna atunci se fac exercitii pentru cresterea tonusului muscular si imbunatatirea musculaturii perineale.

Exercitiile sunt diferite in functie de cele trei perioade ale sarcinii. In primul trimestru se fac exercitii usoare, mai ales exercitii de relaxare si respiratie. Se evita exercitiile in forta deoarece exista riscul de avort. Incepand cu trimestrul al doilea sunt indicate exercitiile care intaresc musculatura pelvi-perineala, abdominala si fesele. Acestea sunt foarte importante atat in mentinerea sarcinii cat si pentru o nastere usoara. Exercitiile se realizeaza numai sub supraveghere medicala, cu masurarea permanenta a pulsului si tensiunii arteriale. Efortul se dozeaza astfel incat acestea sa nu depaseasca limitele normale.

Exercitiile sunt contraindicate la pacientele care au placenta praevia, sangerari, anemii sau alte probleme de sanatate. In aceste cazuri se pot face exercitii pentru intarirea tonusului musculaturii perineale, acestea nepresupunand prea mult efort.

Durata sedintei de gimnastica poate creste de la 20-30 minute la o ora, alternand cu momente de relaxare si de control al respiratiei. In medie, frecventa sedintelor este de 2-3 pe saptamana.

Recuperarea post-natala se face numai cu acordul medicului ginecolog. Dupa o nastere normala, recuperarea poate incepe la 6-8 saptamani, prin exercitii usoare. Dupa o nastere prin cezariana, recuperarea incepe mai tarziu, aproximativ dupa 6 luni.

sursa www.suntmamica.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>