Dum, Ian 7th, 2018

Sase alimente perfecte pentru femei gravide

Orice femeie insarcinata stie ca una din conditiile obligatorii pentru ca sarcina sa aiba o evolutie normala este aceea de a manca sanatos. Regulile de baza sunt: mananca variat, cat mai variat, mananca sanatos si alege mereu alimente cat mai nutritive, nu manca pentru doi, dar bea apa pentru doi.

Un alt detaliu esential este o proportie cat mai echilibrata intre nutrienti: carbohidrati, grasimi si proteine, cu mentiuea ca proteinele si grasimile trebuie sa reprezinte impreuna dublul cantitatii de carbohidrati consumate. Toate aceste reguli sunt respectate de cele sase alimente perfecte pentru femei gravide.

Cerealele integrale
Fasole boabe
Somon, pastrav sau sardine
Oua
Fructe de padure
Iaurt degresat

Cerealele integrale sunt cea mai buna alegere. foloseste paine din cereale integrale,  sau cereale integrale le micul dejun. Aduc acid folic si fier si au mai multe fibre decat painea alba si orezul decorticat. Idei: fulgi de ovaz pentru micul dejun, o felie de paine din cereale integrale la pranz, paste din gru integral sau orez brun la cina.

Fasole boabe, inseamna fasole neagra, fasole alba si linte, dar si boabe de soia verzi. Sunt ideale in salate, in mancare sau in ciorbesi mancaruri. Aduc proteine si fibre, dar si nutrienti-cheie, cum ar fi de fierul, acid folic, calciu si zinc.

Somon si alte tipuri de peste gras sunt cea mai buna sursa de omega 3 si acizi grasi fundamental necesare pentru creierul copilului si pentru buna dezvoltare a ochilor. pestele aduce vitamine pretioase din grupul B si proteine de foarte buna calitate.

Ouale sunt versatile si o foarte buna sursa de proteine. Aduc aminoacizi esentiali pentru nevoile copilului. In plus ele contin mai mult de 12 vitamine si minerale, inclusiv colina, esentiala pentru dezvoltarea creierului copilului. Poti manca doua oua pe zi si in medie sapte oua pe saptamana.

Fructele de padure inseamna afine, zmeura, mure combinate in gustari delicioase, alaturi de cereale si iaurt. Fructele de padure sunt cea mai buna sursa de vitamina C, potasiu, acid folic, fibre si antioxidanti pretiosi, toate impreuna. Sunt la fel de bune si fructele proaspete si cele congelate.

Iaurtul degresat nu are voie sa lipseasca din dieta femeilor gravide. O cana de iaurt simplu, degresat are mai mult calciu decat aceeasi cantitate de laptele si este bogata in proteine. Combina iaurtul cu cereale integrale crocante si fructe de padure sau adauga-l in salate.

sursa www.suntmamica.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>